سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو، فرآیندی است که باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو میشود. در دنیای امروز، برخورداری از یک سایت بهینه بسیار مهم است، زیرا این امر باعث افزایش ترافیک سایت و افزایش مشتری میشود. سئو به عنوان کاری زمانبر هزینههای خاصی دارد. درواقع برای بسیاری افراد این سوال ایجاد میشود که قیمت سئو سایت چگونه تعیین میشود؟ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم درباره این موضوع صحبت کنیم.
عوامل تأثیرگذار بر تعیین قیمت سئو سایت
در دنیای رقابتی امروزه که تمامی کسبوکارهای آنلاین میخواهند در صدر پرفروشها باشند سئو سایت اهمیت بالایی دارد. زیرا سئو همان تکنیکی است که شما به کمک آن میتوانید در موتورهای جستجوگر دیده شوید و به سودآوری برسید. سئو یک کار کاملا تخصصی است و باید توسط متخصص این کار انجام شود. در این میان عواملی در تعیین قیمت سئو سایت دخیل هستند که در ادامه به آنها میپردازیم.
- وضعیت فنی سایت؛
- تاریخچه سایت و عمر دامنه؛
- تعیین قیمت سئو بر اساس کلمههای کلیدی؛
- میزان تخصص و دانش شرکت و یا فرد سئوکار؛
- تحلیل عملکرد رقبا و تعیین قیمت سئو سایت بر اساس آن.
فنی
یک شرکت سئو پیش از تعیین قیمت، به خوبی و با جزئیات وبسایت شما را بررسی و تجزیه و تحلیل میکند. زیرا وضعیت سایت شما از نظر فنی، زیرساختها، محتواهای موجود در آن، وضعیت لینکدهیها و … در تعیین قیمت سئو بسیار مهم است. در واقع سئو شامل عملیاتهای مختلفی است که برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو انجام میشود. این عملیات ممکن است شامل بهبود ساختار سایت، بهبود کلمات کلیدی، بهبود سرعت بارگذاری صفحات و موارد دیگر باشد. اگر سایت شما نیاز به بهینهسازی کامل داشته باشد، قیمت سئو بیشتر خواهد بود. اما اگر سایت شما به طور کلی بهینه شده باشد و نیاز به تغییرات کمی دارد، قیمت سئو کمتر خواهد بود.
دامنه
در حوزه دیجیتال مارکتینگ و به ویژه سئو سایت، نقش تاریخچه دامنه سایت بسیار حائز اهمیت است. قیمت سئو سایت نیز به طور مستقیم توسط تاریخچه دامنه تحت تاثیر قرار میگیرد. تاریخچه دامنه شامل اطلاعاتی مانند سابقه یک دامنه بر روی وب و فعالیتهایی است که در آن صورت گرفته. این اطلاعات عبارتند از تاریخ ثبت دامنه، تاریخ انقضاء، تعداد بازدیدها و لینکهای ورودی به سایت.
وقتی یک سایت جدید راهاندازی میشود، تاریخچه دامنه آن صفر است و به این معنی است که هیچ فعالیتی تاکنون در آن صورت نگرفته. در چنین حالتی زمان زیادی طول میکشد تا موتورهای جستجوگر گوگل سایت جدید را بشناسند و به آن اعتماد کنند. به طور کلی سایتهای قدیمیتر به شرط برخورداری از محتوا مناسب، ارزش و اعتبار بیشتری برای گوگل دارند. در چنین حالتی قطعا سئو آن نیز راحتتر است و قیمت کمتری دارد. البته که گاهی نیز دامنه از سابقهی طولانیای برخوردار است ولی سایت از نظر زیرساختی آنقدر وضعیت آشفتهای دارد که مانع از سئو اصولی میشود. در چنین حالتی ابتدا باید مشکلات و موانع رفع شوند و در نهایت سایت سئو شود که نیاز به هزینه و زمان بیشتری دارد.
کلیدواژه
نکتهی بسیار مهم و تأثیرگذار دیگر بر قیمت سئو سایت، کلمه کلیدی است. همانطور که میدانید کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارند. در واقع منظور از کلمه کلیدی، واژگانی هستند که با جستجوی آنها، کاربران به سایت شما هدایت میشوند. از اینرو انتخاب کلمات کلیدی مناسب، باعث افزایش ترافیک وب سایت شما میشود. ضمن اینکه کلمه کلیدی مناسب باعث جذب مخاطبان هدفمندتری میشود و در نتیجه فروش و درآمد شما را افزایش میدهد. با این توضیحات حتما متوجه شدهاید که انتخاب کلمه کلیدی مناسب بسیار مهم است. از اینرو قیمت سئو سایت کاملا تحتتاثیر کلمه کلیدی است. زیرا برخی از کلمهها به دلیل وجود رقبای زیاد سخت سئو میشوند. اصولا سئو کلمات تک سیلابی بسیار سخت و زمانبر است. پس اینکه کلمه کلیدی تک سیلابی و یا چندسیلابی باشد روی سئو مؤثر است. حتی تعداد کلمههای کلیدی هم که کارفرما میخواهد بر اساس آنها سایتش سئو شود نیز روی قیمت سئو مؤثر است.
تخصص
عامل دیگری که بر قیمت سئو تأثیر میگذارد، تجربه و تخصص شرکت یا فردی است که سئو را انجام میدهد. اگر شخص یا شرکتی که سئو را انجام میدهد تخصص و تجربه کافی داشته باشد، قیمت سئو بیشتر خواهد بود. زیرا تخصص و تجربه میتواند تأثیر بزرگی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد.
رقبا
عامل دیگری که بر قیمت سئو تأثیر میگذارد، تجربه و تخصص شرکت یا فردی است که سئو را انجام میدهد. اگر شخص یا شرکتی که سئو را انجام میدهد تخصص و تجربه کافی داشته باشد، قیمت سئو بیشتر خواهد بود. زیرا تخصص و تجربه میتواند تأثیر بزرگی در بهبود رتبه سایت شما داشته باشد.
انواع روش قیمتگذاری سئو سایت
با توجه به عوامل مختلفی که بر قیمت سئو تأثیر میگذارند، قیمت سئو سایت میتواند متفاوت باشد. برخی از شرکتها و افراد قیمت سئو را بر اساس تعداد صفحات سایت تعیین میکنند. در حالی که برخی دیگر قیمت سئو را بر اساس میزان رقابت و سطح سایت تعیین میکنند. همچنین، برخی از شرکتها و افراد قیمت سئو را بر اساس ساعت کاری تعیین میکنند. در ادامه به روشهای رایج قیمتگذاری سئو میپردازیم.
- ساعتی؛
- ماهانه؛
- عقد قرداد با قیمت ثابت.
ساعتی
تایم
قیمتگذاری سئو سایت به صورت ساعتی یکی دیگر از انواع روشهای قیمتگذاری است که در حوزه بهینهسازی سایتها بکار میرود. در این روش، قیمت خدمات سئو بر اساس تعداد ساعاتی که برای بهبود و بهینهسازی سایت صرف میشود، تعیین میشود. این روش به صاحبان کسبوکارها امکان میدهد تا بر اساس نیازها و محدودیتهای مالی خود، قیمت مناسبی را برای خدمات سئو سایت خود تعیین کنند. به طور کلی این روش برای کسبوکارهای کوچک و متوسط و حتی برای برخی کسبوکارهای بزرگ مناسب است. در این روش، صاحبان کسبوکارها مطمئن میشوند هزینهای که پرداخت میکنند متناسب با میزان زمان و تلاشی است که متخصص سئو برای سایت صرف میکند.
ماهانه
ماهی
قیمتگذاری سئو سایت به صورت ماهانه یکی از انواع روشهای قیمتگذاری است که برای بهبود جستجوی سایتها در موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش، قیمتها بر اساس ماهیت خدمات ارائه شده توسط شرکتهای سئو و همچنین حجم و میزان کار موردنیاز برای بهینهسازی سایت تعیین میشود. قیمتگذاری سئو ساز به صورت ماهانه به چند روش مختلف انجام میگیرد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
عقد قرارداد ماهیانه
در این روش، شرکت سئو با مشتری یک قرارداد ماهیانه امضا میکند و هزینههای سئو بر اساس این قرارداد پرداخت میشود. این روش برای شرکتهایی که به طور مداوم نیاز به بهبود جستجوی سایت خود دارند و میخواهند در طول زمان نتایج بهتری ببینند، مناسب است.
ارائه پکیج ماهیانه
روش دیگری که برای قیمتگذاری سئو سایت به صورت ماهانه وجود دارد، پکیج ماهانه است. در این روش، شرکت سئو پکیجهای ماهانهای ارائه میدهد که شامل خدماتی مانند تحلیل کلمات کلیدی، بهینهسازی محتوا، لینکسازی و مدیریت رسانههای اجتماعی است. قیمت هر پکیج معمولاً بر اساس سطح پیچیدگی و حجم کار تعیین میشود.
پرداخت بر اساس عملکرد
این روش به این صورت است که هزینه سئو براساس عملکرد شرکت سئوکننده تعیین میشود. به عبارت دیگر، اگر سایت در نتایج جستجو بهبود یابد و رتبه بالاتری در موتورهای جستجو به دست آورد، کارفرما باید هزینه بیشتری پرداخت کند. این روش برای شرکتهایی که میخواهند اطمینان داشته باشند که هزینهها در تناسب مستقیم با نتایجی است که دریافت میکنند، مناسب است.
عقد قرداد با قیمت ثابت
قیمت ثابت
قیمتگذاری سئو سایت با قرارداد ثابت یکی از انواع روشهای قیمتگذاری سئو سایت است. در این روش، هزینهها و قیمتها بر اساس یک قرارداد ثابت تعیین میشود. جالب است بدانید که این روش بین روشهای قیمتگذاری سئو سایت بسیار محبوب است. زیرا به صاحبان کسب و کار امکان میدهد هزینههای خود را مدیریت کنند و از پیشبینی دقیقتری در مورد هزینههای سئو سایت خود برخوردار باشند. همچنین، این روش به شرکت یا فردی که خدمات سئو را ارائه میدهد، امکان میدهد تا هزینههای خود را درست تعیین کند.
در قیمتگذاری سئو سایت با قرارداد ثابت، یک قرارداد بین صاحب سایت و شرکت یا فردی که خدمات سئو را ارائه میدهد، امضا میشود. در این قرارداد، هزینههای مربوط به خدمات سئو سایت و مبالغ قابل پرداخت توسط صاحب سایت به شرکت سئو تعیین میشود. این هزینهها ممکن است شامل هزینههای اولیه برای تحلیل و بررسی سایت، بهینهسازی محتوا، بهبود ساختار سایت و سایر فعالیتهای مرتبط با سئو باشد. با این حال، روش قیمتگذاری سئو سایت با قرارداد ثابت، برای پروژههای بزرگ و پیچیده مناسب نیست. زیرا این نوع پروژهها، اصولا نیاز به تغییرات و بهبودهای مکرر دارند و این موضوع میتواند باعث افزایش هزینهها شود.
همانطور که مطالعه کردید سئو سایت امری مهم و ضروری و در این میان قیمت سئو سایت تحتتاثیر عوامل مختلفی است. در واقع متخصص سئو باید عوامل مختلفی مانند تعداد و نوع کلمات کلیدی، نحوه فعالیت رقبا، وضعیت فنی سایت و … را بررسی کند. بعد از تمام این بررسیها شرکت و یا متخصص سئو قیمت سئو سایت موردنظر را اعلام میکند.
در نهایت اگر به دنبال یک جایگاه مناسب در سرچ گوگل هستید میتوانید روی متخصصان ما در سپاروک حساب کنید. زیرا ما اینجا هستیم تا به کمک دانش، تخصص و ذوق و قریحهی خود به شما در رشد کسبوکارتان کمک کنیم.
بدون دیدگاه