بدون شک یکی از معیارهای بسیار مهم در طراحی سایت، میزان هزینه‌‌ی طراحی سایت است. زیرا تمامی سایت‌ها با یک هزینه‌ی ثابت طراحی نمی‌شوند. در واقع قیمت طراحی سایت تحت تاثیر امکانات مختلفی است که می‌خواهید سایت‌تان از آن‌ها برخوردار باشد. به عبارت دیگر قیمت طراحی سایت تحت‌تاثیر عوامل مختلفی است. در این مقاله به این عوامل تاثیرگذار می‌پردازیم.

قیمت طراحی سایت

چه عواملی بر روی تعیین قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است؟

همان‌طور که می‌دانید سایت‌ها با اهداف متفاوتی طراحی می‌شوند. به عبارت دیگر هر سایتی با توجه به نوع کسب‌وکار نیاز به امکانات خاصی دارد. بدون شک سایت فروشگاهی با سایت شرکتی تفاوت‌های خاصی در طراحی دارند. همین امر در هزینه‌ی نهایی تاثیر می‌گذارد.  در ادامه به عواملی که بر قیمت طراحی سایت تأثیر می‌گذارند می‌پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت طراحی سایت را بشناسید

قیمت طراحی سایت
  • طراحی سایت با کد نویسی یا CMS
  • استاتیک و یا داینامیک بودن سایت
  • هزینه خرید و تمدید دامنه
  • خرید و تمدید هاست
  • میزان سابقه و تخصص شرکت طراح
  • تولید محتوا و سئو سایت
  • گرافیک سایت
  • تعداد زبان‌های فعال در سایت
  • هزینه پشتیبانی سایت
  • تبلیغات و خرید بک لینک

طراحی سایت با کد نویسی یا CMS

مهم‌ترین عاملی که در تعیین هزینه‌ی طراحی سایت تاثیرگذار است این است که آیا می‌خواهید سایت‌تان با کدنویسی طراحی شود و یا با CMSها؟ در واقع برای طراحی سایت دو روش وجود دارد. روش اول کدنویسی اختصاصی است که می‌توانید با کدهای خاصی امکانات موردنظرتان را روی سایت‌تان اعمال کنید. از این‌رو نیاز به افراد متخصص و با مهارت است تا با کدهای خاصی سایت شما را راه‌اندازی کنند. طبیعی است که مدت زمان طراحی سایت در این روش زیاد است. 

از این‌رو هزینه‌ی طراحی سایت نیز افزایش می‌یابد. از سوی دیگر امکان طراحی سایت با کمک  CMS نیز وجود دارد. مانند طراحی سایت با وردپرس. این روش برخلاف کدنویسی، در مدت زمان کوتاه و با هزینه‌ی بسیار کم‌تری قابل راه‌اندازی است. البته که در این روش دست شما مانند روش کدنویسی باز نیست. از این‌رو اگر قصد طراحی سایت خاصی را دارید، بهتر است آن را به روش کدنویسی طراحی کنید.

استاتیک و یا داینامیک بودن سایت

عامل مهم دیگری که در تعیین قیمت سایت تاثیرگذار است، ایستایی و یا پویایی سایت است. به عبارت دیگر سایت‌ها به دو صورت ایستا و یا پویا طراحی می‌شوند. سایت‌های ایستا در گذشته‌ها رایج‌تر بود و شامل تک‌صفحه‌ای می‌شد که اطلاهات کلی بدون هیچ توضیح اضافه‌ای در آن وجود داشت. این سایت‌ها اصولا به سایت‌های نمایشگاهی معروف هستند و حکم کاتالوگ را دارند. این نوع سایت‌ها در زمان کوتاه طراحی می‌شوند و هزینه‌ی کمی نیز دارند ولی انجام هرگونه بروزرسانی باید توسط فرد متخصص و برنامه‌نویس انجام شود.

 از طرف دیگر سایت‌های داینامیک یا پویا کاملا برعکس هستند. این سایت‌ها دارای امکانات بسیاری هستند. امکان بروزرسانی آن‌ها با انواع محتوا وجود دارد که این امر در افزایش بازدید سایت و کسب رتبه از گوگل مؤثر است. علاوه‌بر این برای بروزرسانی نیاز به فرد متخصص ندارند. البته که هزینه هاست و نگهداری از اطلاعات سایت به دلیل وجود اطلاعات زیاد در آن بالا است. به طور کلی قیمت طراحی سایت پویا بالاتر است.

هزینه خرید و تمدید دامنه

شما برای این‌که سایت خود را راه‌اندازی کنید نیاز به آدرس اینترنتی یا دامنه دارید تا با فراخوانی آن توسط موتورهای جستجو یافت و به نمایش درآید. به این آدرس اینترنتی دامنه می‌گویند. لازم به ذکر است که پسوندهای مختلفی وجود دارد که قیمت‌های متفاوتی دارند. ارزان‌ترین پسوند موجود .ir است که با این پسوند می‌توانید در جستجوهای محلی، نتایج بهتری کسب کنید.

خرید و تمدید هاست

برای بارگزاری و حفظ و نگهداری از اطلاعات موجود در سایت‌تان نیاز به فضایی دارید که اصطلاحا به این فضا، هاست می‌گویند. اگر امنیت سایت‌تان برای شما مهم است باید هاستی را اجاره کنید که این امنیت را تضمین کند. به همین دلیل توصیه می‌شود هاست سایت خود را از شرکت‌های معتبر هاستینگ خریداری کنید تا دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است که هزینه‌ی هاست تحت تاثیر حجم اطلاعات، میزان بازید و ترافیک سایت، نوع سایت و شرکت هاستینگ متفاوت است.

میزان سابقه و تخصص شرکت طراح

در تعیین قیمت طراحی سایت، سابقه و مهارت شرکت طراح نیز تاثیرگذار است. طبیعی است که هرچه شرکت و یا فرد طراح سابقه و رزومه‌ی قوی‌تری داشته باشد هزینه بالاتر خواهد شد و برعکس.

تولید محتوا و سئو سایت

عامل بسیار مهم دیگری که در قیمت طراحی سایت تاثیرگذار است، محتوا و سئو سایت است. به عبارت دیگر صرف طراحی سایت برای رشد کسب‌وکار شما کافی نیست. برای این‌که سایت شما توسط موتورهای جستجوگرگوگل دیده شود و رتبه بگیرد باید طبق الگوریتم‌های گوگل بهینه شود. به همین دلیل سایت شما نیاز به محتوای با کیفیت و بهینه دارد. در این صورت، سایت شما رتبه‌ی مناسبی از گوگل دریافت می‌کند و در لینک‌های ابتدایی به نمایش در می‌آید. در نتیجه‌ی این امر سایت شما بازدید بیش‌تری پیدا می‌کند و در نهایت میزان فروش‌تان افزایش می‌یابد.

گرافیک سایت

بدون شک زیبایی و چشم‌نوازی به همان‌اندازه که جذابیت دارد، هزینه‌های خاصی نیز دارد. پس اگر می‌خواهید سایت‌تان از نظر ظاهری زیبا باشد و از چیدمان و طراحی گرافیکی جذاب و کاربرپسندی برخوردار باشد باید هزینه کنید. زیرا زیبایی‌آفرینی نیاز به تخصص افراد ماهر دارد و بدون شک فرد متخصص نیز نان تخصصش را می‌خورد. البته هرچند که طراحی گرافیکی از عوامل مؤثر در افزایش قیمت طراحی سایت است ولی این کار نوعی سرمایه‌گذاری و ارزش‌آفرینی برای سایت‌تان است. در واقع این نوع هزینه قابل بازگشت است.

تعداد زبان‌های فعال در سایت

برخی از سایت‌ها با توجه به اهدافی که دارند و یا نوع کسب‌وکار و تجارت بین‌المللی، نیاز دارند که از چندین زبان به طور همزمان برخوردار باشند. در این صورت با کلیک بر روی زبان موردنظر کلیه‌ی اطلاعات به زبان مقصد تغییر می‌کند. ایجاد چنین امکانی نیاز به زمان دارد  و از این‌رو هزینه‌ی بیش‌تری نیز دارد.

هزینه پشتیبانی سایت

با توجه به مشکلات مختلفی که در طی زمان و در فرآیند کار ممکن است رخ دهد، نیاز است تا تیم طراحی از آن پشتیبانی کنند. انجام این‌گونه پشتیبانی‌ها دارای هزینه است. اصولا شرکت‌های طراحی سایت این هزینه را نیز محاسبه و در قیمت طراحی سایت محاسبه می‌کنند.

تبلیغات و خرید بک لینک

برای این‌که سایت شما رتبه‌ی بالا بگیرد نیاز به بک لینک و تبلیغات دارد. این کار با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که از متداول‌ترین روش‌ها باید به رپورتاژ آگهی اشاره کرد.

همان‌طور که مطالعه کردید تعیین قیمت طراحی سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد و تحت‌تاثیر مواد گوناگون و امکانات موردنظرتان تغییر می‌کند. به همین دلیل اگر قصد راه‌اندازی سایت‌تان را دارید، بهتر است هزینه‌های احتمالی را محاسبه کنید و سپس اقدام به طراحی آن کنید. در این راستا لازم به ذکر است که شرکت سپاروک از مرحله‌ی مشاوره تا طراحی سایت وردپرسی با هزینه‌ی معقول کنار شما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *