در روزگار آنلاینی که هرچه پیش‌تر می‌رویم جهان به اندازه گوشی‌های‌مان کوچک می‌شود، دنیای کسب‌وکار، بزرگ و متنوع‌تر می‌شود. از جمله تغییرات مهمی که کسب‌وکارها در سال‌های اخیر با آن مواجهه هستند، خرید و فروش آنلاین است. البته که این نوع کسب‌و‌کار، نیاز به دانش خاصی دارد. در این میان راهکارهای زیادی برای افزایش فروش اینترنتی از طریق سایت فروشگاهی وجود دارد. در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که در دنیای رقابتی امروز چگونه می‌توانیم فروش آنلاین خوبی داشته باشیم؟

افزایش فروش اینترنتی

راهکارهای افزایش فروش اینترنتی

برای برخورداری از یک فروشگاه اینترنتی موفق که بتواند از رقبای خود پیشی بگیرد نیاز به آگاهی از نکات مهمی است. به همین دلیل در این بخش به راهکارهای افزایش فروش اینترنتی می‌پردازیم.

راهکارهای افزایش درآمد از اینترنتی را میشناسید؟

افزایش فروش اینترنتی

سئو سایت فروشگاهی اولین گام برای افزایش فروش اینترنتی

لازم است پیش از هر اقدام دیگری برای افزایش فروش اینترنتی خود، بدانید که سنگ‌بنای یک سایت خوب و موفق، سئو آن است. درواقع سئو و یا بهینه‌سازی به وب‌سایت شما امکان دیده شدن توسط موتورهای جستجوگر گوگل را می‌دهد. در چنین حالتی سایت شما در صدر سایت‌های موفق قرار می‌گیرد و میزان کلیک آن افزایش می‌یابد. در نهایت قطعا از بین تعداد کلیک‌های بی‌شماری که روی سایت شما می‌شود، تعدادی نیز منجر به خرید می‌شود. پس برای افزایش فروش اینترنتی خود در آینده ابتدا باید سایت‌ خوبی را طراحی کنید. سپس بعد از تولید محتوا باکیفیت و ارائه محصول اقدام به سئو آن کنید.

زیبایی ظاهری سایت

بدون شک زمانی که به بازار می‌روید تا خرید کنید بیش‌تر جذب مغازه‌هایی می‌شوید که جذابیت ظاهری بیش‌تری دارند. این امر در رابطه با فروشگاه‌های اینترنتی نیز صدق می‌کند. هوم پیج یا همان صفحه‌ی اول سایت شما حکم ویترین فروشگاه‌تان را دارد پس نوع چینش ویترین سایت‌تان اهمیت بالایی دارد. سعی کنید تخفیف‌ها، محصولات پرفروش، فروش‌های ویژه و … را به شکل جذابی در ویترین خود بچینید. به این شکل می‌توانید امیدوار به افزایش فروش اینترنتی خود باشید.

کاربرپسند بودن سایت

هنگام خرید فیزیکی فروشنده سعی می‌کند محصولاتش را طوری بچیند که برای مشتری قابل مشاهده  دسترسی باشد. ضمن این‌که هرچه فروشنده توضیح بهتر و جذاب‌تری ارائه دهد، مشتری بیش‌تر ترغیب به خرید می‌شود. حالا شما باید تمامی این کارها را در فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید. اصل مهم در طراحی سایت، شفافیت و سادگی و عدم سردرگمی کاربر است. درواقع همه چیز باید به گونه‌ای باشد که کاربر گیج نشود. این امر در افزایش فروش اینترنتی نیز بسیار مؤثر است. به طور کلی سایت فروشگاهی شما باید رابط کاربری ساده‌ای داشته باشد. به این شکل که:

ارائه توضیحات کامل برای محصول

در فروش حضوری، فروشنده فرصت این را دارد که با ارائه توضیحاتی درباره‌ی محصول مشتری را به دام بیندازد و او را ترغیب به خرید کند. شما نیز برای افزایش فروش اینترنتی خود باید این کار را از طریق ارائه توضیحات انجام دهید. این توضیحات باعث می‌شود تا سوالات و ابهامات کاربر برطرف شود و در نهایت اقدام به خرید کند.

قابلیت جستجو و فیلتر محصولات اقدامی برای افزایش فروش اینترنتی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، فروشگاه اینترنتی شما باید به گونه‌ای باشد که کاربر در کم‌ترین زمان به هدف خود دسترسی پیدا کند. از آن‌جایی که تنوع محصولات در وب سایت اینترنتی زیاد است باید محصولات را بر اساس نوع، رنگ، جنس، وزن و … دسته‌بندی کنید. در چنین حالتی احتمال افزایش فروش اینترنتی شما بالا می‌رود.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش اینترنتی

امروزه افراد وقت بسیار زیادی را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. در این بین اینستاگرام به دلیل قابلیت‌های بصری بالایی که دارد به شما امکان بیش‌تری برای نمایش محصول می‌دهد. پس شما می‌توانید از طریق این پلتفرم افراد را تشویق به ورود به وب‌سایت خود کنید. درواقع شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی به عنوان بستری برای تبلیغ فروشگاه و افزایش فروش اینترنتی‌تان  استفاده کنید. این کار را می‌توانید با تولید و ساخت ویدئوهای جذاب و تیزرهای تبلیغاتی انجام دهید.

ارائه قیمت مناسب

لازم است در قیمت‌گذاری محصولات در فروشگاه اینترنتی دقت بیش‌تری کنید. از آن‌جایی که در فضای آنلاین رقابت زیادی وجود دارد؛ قیمت‌ محصولات شما باید یا مشابه سایت‌های دیگر و یا کم‌تر از آن‌ها باشد. درواقع قیمت بالا در این فضا جواب‌گو نیست. البته که در چنین صورتی قطعا سود کم‌تری عاید شما می‌شود. البته که این امر در شروع کار مطرح است و زمانی که شما بتوانید مشتری‌های خود را به دست بیاورید، دیگر جای نگرانی وجود ندارد.

تخفیف‌دهی و ارائه کوپن

ساختار ذهن همواره به گونه‌ای است که نسبت به تخفیف‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهد. درواقع شما با ارائه تخفیف‌های مدت‌دار و القا عدم تکرار این فرصت به ذهن کاربر، او را وسوسه می‌کنید تا از شما خرید کند.

شما می‌توانید در مناسبت‌های مختلف و جشن‌ها که افراد شورمندتر هستند، با ارائه کد تخفیف آن‌ها را تشویق به خرید کنید. به این شکل کاربر را به دام می‌اندازید و آن‌ها را تبدیل به مشتری می‌کنید. البته که باید در ارائه کد تخفیف به راحتی کاربر توجه کنید. درواقع هرچه این مسیر کوتاه‌تر و آسان‌تر باشد کاربر خرید خود را سریع‌تر انجام می‌دهد. پس کد‌های تخفیف را همراه با لینک محصول مدنظر برای کاربر بفرستید تا او با یک کلیک به فضای مدنظر هدایت شود.

بهینه‌سازی فرآیند پرداخت

از آن‌جایی که در خرید اینترنتی کاربر شما را نمی‌بیند تا لحظه‌ی آخر کمی شک و تردید در دل او وجود دارد. به همین دلیل مراحل مشاهده تا پرداخت محصول باید کاملا بهینه باشد. درواقع برای افزایش فروش اینترنتی باید به هرگونه عاملی که ممکن است شک کاربر را افزایش دهد از بین ببرید. در این میان بهینه‌سازی درگاه‌های پرداخت بسیار مهم است.

نمایش محصولات پرفروش

در هر فروشگاهی تعداد زیادی محصول وجود دارد ولی تعداد کالا‌های پرطرفدار و پرفروش محدود است. اصولا فروشنده‌ها این محصولات را به عنوان پرفروش‌ترین‌ها جلو دید مشتری‌ها قرار می‌دهند. پس اگر شما نیز به دنبال افزایش فروش اینترنتی خود هستید محصولات پرفروش‌ را در صفحه اول فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید.

جلب اعتماد کاربر

از جمله مهم‌ترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی جلب اعتماد کاربر است. در واقع بدون جلب اعتماد کاربر، احتمالا نتوانید هیچ‌گونه فروشی داشته باشید. به همین دلیل از ارکان اصلی فروش اینترنتی کاهش ریسک کاربر است. برای این کار باید به رعایت و انجام موارد زیر اقدام کنید:

  1. ارائه اطلاعات کامل تماس و آدرس فیزیکی؛
  2. برخورداری از راه‌های ارتباطی مطئمن؛
  3. اخذ مجوز‌های لازم مانند اینماد؛
  4. دریافت مجوز فعالیت اینترنتی از اتحادیه‌ی مرتبط با کسب‌وکار؛
  5. نمایش نظرات مثبت و منفی کاربران؛
  6. برخورداری از روش‌های مطمئن پرداخت؛
  7. تضمین بازگشت پول در صورت عدم انجام موفقیت‌آمیز خرید؛
  8. تحویل به موقع و سالم کالا؛
  9. ارسال محصول از راه‌های مطمئن؛
  10. امکان مرجوعی کالای خریداری شده.

ارسال ایمیل‌ یا پیامک‌های خودکار

مشتری‌های شما پیش از خرید، در فرم اطلاعات، ایمیل و یا شماره خود را نیز وارد می‌کنند. در ابتدا از این ایمیل و شماره‌ها برای خوشامدگویی، ارسال کد عضویت و پیگیری خرید استفاده می‌شود. ولی شما می‌توانید از ایمیل و شماره‌های مشتری‌های پیشین خود استفاده کنید و آن‌ها دوباره تشویق به خرید کنید. درواقع با ارسال ایمیل و پیامک می‌توانید در فواصل مختلف زمانی، مشتری‌های پیشین‌تان را تشویق به خرید کنید. هر چه این کار با جذابیت بیش‌تری همراه باشد امکان خرید بیش‌تری از جانب مشتری رخ می‌دهد. درواقع شما می‌توانید با ارسال پیامی مشتریان خود را از  محصولات جدیدی که به فروشگاه اضافه کرده‌اید مطلع کنید. ضمن این‌که با ارائه تخفیف افراد بیش‌تر تشویق به خرید می‌شوند.

با توسعه اینترنت تحول عظیمی در دنیای کسب‌وکارها ایجاد شد. درواقع اینترنت و توسعه وب‌سایت‌ها امکان رشد کسب‌وکارها را در دنیای آنلاین فراهم کردند. قطعا خرید آنلاین مزایای بسیاری نسبت به خرید حضوری دارد. با این‌حال در این نوع خرید، مشتری حساسیت‌های بیش‌تری نشان می‌دهد. پس برای این‌که مشتری را قانع کنید که از سایت شما خرید کند باید راهکارهای خاصی را به کار بگیرید. در این مقاله به تعدادی از راهکارهای موجود برای افزایش فروش اینترنتی پرداختیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *