یکی از مهم‌ترین دلایلی که بیش‌تر افراد را به سمت طراحی سایت کشانده، کسب درآمد از طریق آن است. در واقع در دنیای دیجیتالیزه امروزه اکثر کسب‌وکارها با طراحی سایت فروشگاهی وارد دنیای اینترنت شده‌اند. به این شکل به دنبال فروش بیش‌تر و کسب درآمد بالاتری هستند. درواقع دغدغه‌ی بسیاری از افراد چگونگی افزایش درآمد با سایت فروشگاهی است. اگر این موضوع دغدغه‌ی شما نیز است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

طراحی سایت فروشگاهی

درآمد سایت فروشگاهی چقدر است؟

سوال بسیاری از افراد پیش از طراحی سایت این است که سایت فروشگاهی چقدر درآمد دارد؟ بدون شک ارائه یک پاسخ کامل و قطعی به این پرسش کار چندان ساده‌ای نیست. چون کسب درآمد از یک سایت فروشگاهی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. شما برای این‌که بتوانید از سایت‌تان درآمد کسب کنید باید زمان و سرمایه‌ مشخصی را صرف کنید. همان‌طور که می‌دانید آغاز هر کسب‌وکاری در ابتدای راه همراه با خاک‌خوری است. درواقع کسب درآمد اینترنتی در وهله‌ی اول نیاز به صرف زمان مشخص و سرمایه‌ی اولیه دارد.

 قطع به یقین در ابتدای کار هرچه زمان بیش‌تری برای سایت فروشگاهی خود صرف کنید در ادامه نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت. پس ممکن است فردی با صرف زمان و هزینه‌ی بیش‌تر خیلی زود به درآمد موردنظر خود دست یاید. ولی شخص دیگری به دلیل زمان و سرمایه کم‌تری که صرف کارش می‌کند، خیلی دیرتر به نتیجه برسد. ولی در نهایت آن‌چه که مشخص است در دنیای امروز که افراد ترجیح می‌دهند به شکل اینترنتی خرید کنند، فعالیت در اینترنت با سایت فروشگاهی یک ضرورت است.

آیا روش های کسب درآمد از طراحی سایت را میدانید؟

افزایش درآمد با سایت فروشگاهی

روش‌های افزایش درآمد با سایت فروشگاهی

درست است که طراحی سایت فروشگاهی مهم‌ترین گام برای آغاز یک فروش اینترنتی است ولی کافی نیست. درواقع عوامل متعددی برای افزایش درآمد با سایت فروشگاهی وجود دارد. با رعایت تمامی آن‌ها است که می‌توان به آینده کسب‌وکار اینترنتی خود امیدوار بود. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • نوع محصول فروشگاه اینترنتی
  • نیچ مارکتینگ
  • هاست با کیفیت
  • بهینه‌سازی و سئو سایت
  • رابط کاربری ساده
  • تولید محتوا مرتبط و باکیفیت
  • ارائه تخفیف‌
  • فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی
  • پشتیبانی قوی از فروشگاه اینترنتی
  • انتخاب روشی امن برای پرداخت
  • بسته‌بندی جذاب و ارسال به موقع
  • ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش

نوع محصول فروشگاه اینترنتی

اولین گام برای کسب و راه‌اندازی سایت فروشگاهی، انتخاب محصول مناسب است. هرچند که امروزه هر نوع محصولی در فضای وب به فروش می‌رسد. با این‌حال هنگام انتخاب محصول باید دقت زیادی انجام دهید. در وهله‌ی اول باید محصولی را بفروشید که امکان تولید و یا تامین آن را دارید. سپس محصولی انتخابی‌تان باید از بین محصولات محبوب و پرطرفدار انتخاب شود. ضمن این‌که انتخاب محصولی که نیاز بیش‌تری را رفع کند نیز در الویت است. 

نیچ مارکتینگ

در حوزه کسب‌وکار اینترنتی اصطلاح نیچ مارکتینگ بسیار رایج است. به این معنی که به جای یک سایت فروشگاهی با انواع محصولات در حوزه‌های مختلف، به فروش یک کالا تخصصی بپردازید. به این‌معنا که گوشه‌ای از بازار را دست بگیرید و تمام توجه و تمرکز خود را روی همان حوزه بگذارید. طبیعی است که در بازار تخصصی و رقابتی امروز، نمی‌توان اقدام به فروش هر چیزی کرد. چون تنوع محصولات موضوع بسیار مهمی است. زیرا شیوه نگهداری، فروش و ارسال هر محصولی متفاوت است.

 نکته مهم‌تر این‌که هر صنفی دانش خاص خود را دارد و در این صورت است که می‌توان با بیش‌ترین سود و کم‌ترین زیان فعالیت کرد. پس بهترین کار این است که یک حوزه مشخص را انتخاب کنید و در همان زمینه به فعالیت بپردازید.

هاست با کیفیت

برای این‌که یک فروشگاه اینترنتی پرقدرتی داشته باشید باید هاست باکیفیتی را خریداری کنید. همان‌طور که می‌دانید هاست به فضایی گفته می‌شود که سایت شما روی آن راه‌اندازی می‌شود. در چنین حالتی اگر هاست شما از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، امکان ایجاد مشکل در آینده برای سایت‌تان افزایش می‌یابد. مشکلاتی مانند سرعت پایین، قطع و وصلی زیاد و … . پس برای این‌که فروشگاه اینترنتی شما همیشه فعال باشد و با هیچ‌گونه خطایی مواجه نشود باید هاست مناسبی داشته باشد.

بهینه‌سازی و سئو سایت مهم‌ترین راه برای کسب درآمد با سایت فروشگاهی

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم صرف راه‌اندازی سایت فروشگاهی کافی نیست. اگر هدف شما کسب درآمد اینترنتی است باید توسط موتورهای جستجوگر گوگل به عنوان یک سایت فعال شناخته شوید. این امر با سئو و بهینه‌سازی سایت‌تان اتفاق می‌افتد. با انجام سئو قدرتمند سایت شما بازید بیش‌تری می‌گیرد و امکان فروش و در نهایت افزایش درآمد بالا می‌رود.

رابط کاربری ساده

هدف کاربران از خرید اینترنتی سرعت‌بخشی در خرید و جلوگیری از اتلاف وقت است. در چنین حالتی اگر خرید اینترنتی نیز دشوار و گمراه‌کننده باشد نه تنها به کاربر کمک نمی‌کند بلکه او را گمراه‌تر نیز می‌کند. به همین دلیل وب‌سایت فروشگاهی‌تان باید از رابط کاربری ساده‌ای برخوردار باشد. به این معنا که کاربر را به خوبی به هدف مدنظرش هدایت کند. درواقع وب‌سایت شما باید کاربرپسند باشد و کاربر بتواند به سادگی با آن کار کند. در چنین حالتی تعداد کلیک بر وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و در نهایت به افزایش درآمد اینترنتی‌تان کمک می‌کند.

تولید محتوا مرتبط و باکیفیت

یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که به افزایش درآمد با سایت فروشگاهی کمک می‌کند، تولید محتوای مرتبط و با کیفیت است. محتوای شما باعث می‌شود که کاربر اطلاعات مناسب و کافی درباره‌ی آن محصول به دست آورد. این اطلاعات باید کاملا صادقانه باشد در غیر این صورت مشتری دیگر به شما اعتماد نمی‌کند. علاوه بر اطلاعات مربوط به محصولات، شما باید مقالات مرتبط با حوزه‌ای که در آن مشغول هستید نیز تولید کنید. زیرا محتوا بهینه به افزایش بازید سایت شما کمک بسیار می‌کند.

ارائه تخفیف‌

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که برای افزایش درآمد با سایت فروشگاهی می‌توانید انجام دهید، ارائه تخفیف است. از گذشته تا به امروز ارائه تخفیف از راه‌های جذب مشتری است. با این کار ضمن این‌که مشتری‌های پیشین خود را به خرید ترغیب می‌کنید، مشتری جدید نیز به دست می‌آورید. شما می‌توایند در مناسبت‌های گوناگون با ارائه کد تخفیف، افراد را به خرید از سایت خود تشویق کنید. ضمن این‌که این کار از روش‌های رقابتی با سایت‌های رقبا نیز است.

فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی و انجام تبلیغات

واضح است که شبکه‌های اجتماعی در دسترس‌تر از سایت‌ها هستند. به همین دلیل برای رشد کسب‌وکارتان باید در انواع شبکه‌های اجتماعی نیز حضور پررنگی داشته باشید. درواقع از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید به عنوان راهی برای معرفی سایت خود استفاده کنید. ضمن این‌که تمام اطلاع‌رسانی‌ها در مورد محصول را نیز می‌توانید آن‌جا انجام دهید. به این شکل افراد را از شبکه‌های اجتماعی به سایت خود راهنمایی کنید.

پشتیبانی قوی از فروشگاه اینترنتی

اکثر افراد بعد از پرسش‌های زیاد به شما اعتماد  و اقدام به خرید می‌کنند. نحوه ارتباط‌گیری و پاسخ به سوالات آن‌‌ها و جلب اعتمادشان کار آسانی نیست. پس لازم است که از پشتیانی قوی‌ای برخودار باشید. درواقع مشتری‌مداری در فروش اینترنتی نیز اصل مهمی به شمار می‌رود.

انتخاب روشی امن برای پرداخت

سایت فروشگاهی شما زمانی می‌تواند به درآمد مطلوب برسد که از درگاه امنی برای پرداخت استفاده کنید. با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های اینترنتی باید روش امنی را برای مشتری ایجاد کنید تا پرداخت را انجام دهد. با این کار اعتماد مشتری را نیز جلب می‌کنید.

بسته‌بندی جذاب و ارسال به موقع راهی برای افزایش درآمد با سایت فروشگاهی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، بسته‌بندی جذاب و ارسال به موقع محصولات به مشتری است. برای جلب اعتماد بیش‌تر باید به این دو نکته توجه بسیاری کنید. هر چه بسته‌بندی شما با صبر و حوصله انجام گیرد، نشان‌دهندی میزان احترام شما به مشتری است. در نتیجه مشتری نیز بیش‌تر به شما اعتماد می‌کند. ضمن این‌که نوع بسته‌بندی و شخصی‌سازی آن به برند شما کمک می‌کند. در نهایت نیز اگر می‌خواهید مشتری خود را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید باید محصولات را به موقع ارسال کنید.

ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش

فروشگاه اینترنتی شما باید خدمات پس از فروش داشته باشد. شما را ارائه گارانتی برای محصولات خود می‌توانید اعتماد بیشتری را جلب کنید. ضمن این‌که باید امکان مرجوع کالا را در صورت آسیب‌دیدگی آن برای مشتری فراهم کنید. در چنین حالتی امکان افزایش درآمد با سایت فروشگاهی وجود دارد.

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی یکی از مهم‌ترین راه‌های کسب درآمد هستند. ولی با این‌حال کسب و افزایش درآمد با سایت فروشگاهی کار چندان ساده‌ای نیست. زیرا فروش اینترنتی نیز اصول خاص خود را دارد. به طور کلی هر چه فروشگاه اینترنتی شما کامل‌ باشد و اصول سئو را به خوبی رعایت کنید درآمد مطلوبی از آن به دست می‌آورید. ضمن این‌که نباید پشتیانی قوی و مشتری‌مداری را فراموش کنید. در نهایت ما کنار شما هستیم تا با طراحی یک سایت فروشگاهی قوی به شما در افزایش درآمدتان کمک کنیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *