امروزه یکی از روش‌های توسعه‌ی کسب‌وکار، فعالیت در فضای وب است. درواقع شما هر حرفه‌ای که داشته باشید می‌توانید به کمک تولید محتوا در بستر اینترنت، خود و محصول‌تان را معرفی کنید. این‌کار مستلزم این است که شما بستر خاص خود را در این فضا بسازید. برای این‌کار باید وب سایت خود را طراحی کنید. از این‌رو یکی از روش‌های آسان و رایج، طراحی سایت با وردپرس است. در این مقاله به طورکامل به مزیت‌های بی‌شمار  طراحی سایت با وردپرس می‌پردازیم. 

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چیست؟

ایده اولیه‌ی‌ وردپرس توسط یک برنامه‌نویس فرانسوی به نام میشل والدربیگی شکل گرفت. این برنامه‌نویس در سال 2001 وبلاگ B2-Cafeblog  را با زبان برنامه‌نویسی PHP طراحی کرد و به این شکل بستری برای وبلاگ‌نویسی ایجاد کرد. در ادامه مایک لیتل و مت مولنوگ اقدام به توسعه‌ی آن کردند و در نهایت وردپرس در سال 2003 زاده شد. البته که به همان شکل اولیه و ساده‌ی خود باقی نماند و در طول زمان رشد و توسعه پیدا کرد. روزبه‌روز بر تعداد ابزارک‌ها و قابلیت‌های آن اضافه شد. تا جایی که امروزه بسیاری از سایت‌های معروف با وردپرس طراحی می‌شوند.

وردپرس (WordPress)  به عنوان دریچه‌ای برای ورود به فضای وب شمرده می‌شود. این ابزار جزء بهترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان به وسیله‌ی‌ آن در اینترنت فعالیت کرد. وردپرس به دلیل زبان ساده‌، طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل افرادی که قصد طراحی سایت دارند، اولین چیزی که به ذهن‌شان خطور می‌کند، طراحی سایت با وردپرس است.

آیا درباره مزایای زیاد وردپرس چیزی به گوشتان خورده است؟

طراحی سایت با وردپرس

مزایای طراحی سایت با وردپرس

همان‌طور که متوجه شدید یکی از روش‌های طراحی سایت با وردپرس است.  از آن‌جایی که طراحی سایت با وردپرس مزایای بسیاری دارد از آن استقبال زیادی می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین مزایای طراحی سایت با وردپرس می‌پردازیم.

  • سرعت بالا در طراحی
  • استفاده از خلاقیت بالا در طراحی
  • مقرون به صرفه
  • منعطف و قابل شخصی سازی
  • دارای امنیت بالا
  • بهینه سازی موتور جتسجو سئو
  • اشتراک گذاری
  • منبع باز بودن محیط

سرعت بالا در طراحی، اجرا و پیاده‌سازی

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد یکی از راه‌های ورود کسب‌وکارها به فضای وب، طراحی سایت با وردپرس است. دلیل استقبال زیاد از وردپرس به سادگی اجرای آن مربوط است. همان‌طور که می‌دانید سرعت و دیده شدن در گوگل برای کسب‌وکارها بسیار مهم است. به همین دلیل اکثر صاحبان کسب‌وکارها اقدام به طراحی سایت با وردپرس می‌کنند زیرا وردپرس به سرعت و فوری اجرا می‌شود. تنها کافی است که محتوا و عکس خود را بارگذاری کنید و اقدام به سئوسازی سایت خود کنید.

به وسیله‌ی طراحی سایت با وردپرس خلاقیت را تجربه کنید

در دنیای تکنولوژی که مدام شاهد تغییرات گسترده‌ای هستیم، یک‌ جا ماندن دلیلی بر شکست است. از این‌رو هم‌راستا با تغییرات گستره‌ای که شکل می‌گیرد، نیاز کاربران نیز تغییر می‌کند. به همین دلیل نیاز است بستری که برای ارائه محصولات و خدمات خود در نظر می‌گیریم متناسب با نیاز کاربران باشد. وردپرس نیز متناسب با این تغییرات خودش را بروز می‌کند و ما هربار شاهد بروزرسانی‌های کاربردی از آن هستیم. این امر دست شما را در طراحی سایت باز می‌گذارد.

هزینه بسیار کم

یکی از مزایای مهم و غیرقابل انکار طراحی سایت با وردپرس، هزینه‌ی کم آن است. این هزینه‌ها شامل هزینه‌های طراحی، پشتیانی، بررسی و رفع خطاهای موجود و انجام بروزرسانی‌های لازم است.  

انعطاف‌ بالا و امکان شخصی‌سازی در طراحی سایت با وردپرس

امروزه سایت‌های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها شبیه یکدیگرند. این درحالی است که آشنایی‌زدایی یکی از راه‌های ایجاد تمایز است. ایجاد تمایز از این جهت مهم است که تفاوت‌ها همیشه بیش‌تر جلب‌توجه می‌کنند و در ذهن می‌مانند. از این‌رو طراحان وردپرس به این امر توجه بسیاری دارند و به همین دلیل وردپرس پلتفرمی منعطف است که امکان شخصی‌سازی در آن بسیار زیاد است. درواقع شما می‌توانید متناسب با سلیقه‌ی خود اقدام به طراحی سایت با وردپرس نمایید. جدای از این مورد مدیر سایت می‌تواند به افراد مختلفی به عنوان مدیر دسترسی بدهد. ضمن این‌که با نصب انواع افزونه‌ها می‌توانید وب سایت خود را توسعه دهید.

امنیت بالا در طراحی سایت با وردپرس

حفظ امنیت سایت به معنای حفظ کسب‌وکار است. به همین‌دلیل رشد و توسعه‌ی کسب‌وکار بر روی پلتفرمی که امنیت بالایی داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. این درحالی است که بسیاری از افراد گمان می‌برند که متن باز بودن ورد پرس به معنای امنیت پایین آن است. ولی باید بدانید که وردپرس از امنیت بالایی برخوردار است زیرا در غیر این‌صورت بسیاری از افراد، شرکت‌ها و سازمان‌ها در فضای وردپرس فعالیت نمی‌کردند. درواقع امنیت وردپرس توسط تیم امنیتی وردپرس تامین می‌شود.

امکان بهینه‌سازی موتورهای جستجو سئو

واضح است که بدون سئوسازی وب‌سایت امکان رقابت در فضای گوگل را نخواهید داشت. از این‌رو طراحان و توسعه‌دهندگان وردپرس با در نظر گرفتن این موضوع امکان نصب انواع افزونه‌ها را در سایت وردپرسی به شما می‌دهند. 

امکان اشتراک‌گذاری

شما می‌توانید به وسیله‌ی طراحی سایت با وردپرس و ایجاد ارتباط و لینک‌سازی با انواع شبکه‌های اجتماعی، محتواهای وب‌سایت خود را به اشتراک بگذارید. با وجود انواع ابزارک‌ها و افزونه‌ها امکان اشتراک‌گذاری محتوای سایت وردپرسی شما بسیار آسان است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

منبع باز بودن وردپرس

از ویژگی‌های مهم وردپرس منبع‌باز بودن  (Open source) آن است. به این‌معنا که امکان توسعه و تغییر آن توسط برنامه‌نویسان و کدنویسان مختلف وجود دارد. درواقع افراد می‌توانند با نوشتن کدهای جدید منجر به توسعه‌ی آن شوند و به این شکل با وردپرس همکاری کنند.

ما در این مقاله با برشمردن تعدادی از مهم‌ترین مزایای وردپرس سعی کردیم نشان دهیم که چرا طراحی سایت با وردپرس یک مزیت است. هر چند که مزایای طراحی سایت با وردپرس به همین جا ختم نمی‌شود و بسیار گسترده‌تر از این حرف‌ها است. البته که در کنار هر مزیتی، نشانی از عیب و نقص نیز وجود دارد که در مطالب بعدی حتما به آن می‌پردازیم. در نهایت از این‌که تا انتهای این مقاله همراه سپاروک بودید بسیار خرسندیم.  

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *