با توجه به اهمیت برخوداری از سایت و رشد کسب‌وکارهای آنلاین، افراد و موسسات زیادی اقدام به طراحی سایت کرده‌اند. در چنین فضای رقابتی‌ای سایتی بازید بیش‌تری خواهد داشت که از جلوه‌ی ظاهری بهتری برخودار باشد. ایجاد جلوه‌های زیبا در سایت‌های وردپرسی، از طریق صفحه‌ساز‌ها انجام می‌شود. یکی از بهترین و رایج‌ترین صفحه‌سازهای موجود، المنتور است. در این مقاله به طور کامل درباره‌ی نقش المنتور در طراحی سایت بحث می‌کنیم.   

المنتور چیست؟

صفحه‌ساز المنتور (Elementor)، یک افزونه است که روی سایت‌های وردپرسی نصب می‌شود و به طراح امکان طراحی سایتی زیبا و جذاب را می‌دهد. برای ارتقا این افزونه و برخورداری از امکانات بیشتر آن باید اقدام به نصب نسخه پیشرفته آن کنید. با وجود این صفحه‌ساز دست طراح کاملا باز است و بدون نیاز به کدنویسی، می‌تواند سایتی جذاب، حرفه‌ای و سفارشی‌سازی‌شده را طراحی کند.

المنتور در طراحی سایت

لازم به ذکر است که علاوه بر زیبا‌سازی ظاهر سایت، المنتور می‌تواند باعث جلب‌‌توجه موتورهای جستجوگر گوگل شود و به بهینه‌سازی سایت کمک کند.

مزایای المنتور در طراحی سایت

بدون شک آن‌چه‌که باعث محبوبیت صفحه‌ساز المنتور در طراحی سایت‌های وردپرسی می‌شود، مزایای خاص و جالب‌توجه آن است. در این بخش به مهم‌ترین مزایایی که این صفحه‌ساز دارد و آن را از دیگر صفحه‌سازها متمایز می‌کند؛ می‌پردازیم.

سرعت بالا

از مهم‌ترین مزایای المنتور، سرعت بالای آن است. درواقع به کمک این صفحه‌ساز در مدت زمان بسیار کمی، امکان طراحی سایت وجود دارد. شما به عنوان طراح، بدون نیاز به کدزنی می‌توانید صفحات مختلف وب‌سایت‌ را طبق خواسته‌ی کارفرما خیلی سریع و آسان، طراحی کنید.

متن‌باز بودن

لازم به ذکر است که المنتور برنامه‌ای  متن باز است. به این معنا که امکان گسترش و توسعه‌ی آن توسط برنامه‌نویسان و طراحان وجود دارد. در چنین شرایطی این برنامه روزبه‌روز رشد می‌کند و تغییرات مثبتی پیدا می‌کند.

طراحی ریسپانسیو

با توجه به این‌که کاربران از طریق دستگاه‌های مختلف وارد یک سایت می‌شوند، طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که پاسخ تمامی آن‌ها را بدهد. به این نوع طراحی سایت، طراحی ریسپانسیو و یا واکنش‌گرا می‌گویند. یعنی این‌که یک سایت در هر نوع دستگاهی در هر ابعادی، از نمایش خوبی برخوردار باشد. این موضوع موردتوجه المنتور است و به همین دلیل دارای بخشی است که با انجام تنظیمات لازم، تمامی تغییرات وب‌سایت ریسپانسیو می‌شود.

بهینه‌سازی سایت

البته که یک وب‌سایت علاوه بر ظاهر زیبا و دلنشین، نیازمند بهینه‌سازی و سئو نیز است. این در حالی است که افزونه‌ی المنتور به شما این امکان را می‌دهد که در همان صفحه تمامی تنظیمات سئو را انجام دهید. علاوه‌بر این ظاهر مرتب و زیبا سایت روی سئو و نتایج گوگل نیز تاثیر می‌گذارد.

دارای قابلیت سفارشی‌سازی

برندسازی و هویت کسب‌وکار در گرو رعایت اصول خاصی است که یکی از آن‌ها برخورداری از سایتی کاملا منحصربه‌فرد و متناسب با کسب‌وکار است. از این‌رو طراحی سایت باید متناسب با خواسته کارفرما و نوع کسب‌وکارش باشد. به همین دلیل لازم به سفارشی‌سازی سایت است. این همان کاری است که المنتور به خوبی از پس آن برمی‌آید و کار شما را ساده می‌کند. زیرا این صفحه‌ساز با برخوداری از امکانات مختلفی که دارد دست طراح را باز می‌گذارد. در نتیجه سایتی طراحی می‌شود که متناسب با نوع کسب‌وکار و هویت برند است.

برخوداری از رابط کاربری ساده

پیش از شکل‌گیری المنتور و سایر صفحه‌سازها، تمامی کارها از طریق‌ کدنویسی پیش می‌رفت. این کار جدای از این‌که به زمان زیادی نیاز دارد، به دانش و تخصص بالایی نیز نیازمند است. در حالی‌که المنتور این امکان را می‌دهد که طراحان تازه‌کار نیز سایت‌های زیبا و خارق‌العاده‌ای طراحی کنند. زیرا محیط این صفحه‌ساز ساده است و افزودن عناصر به سایت به سادگی و با یک کلیک انجام می‌شود.

کاربرد افزونه المنتور در طراحی سایت

با توجه به مزایای گسترده و قابل قبولی که المنتور در طراحی سایت دارد، کاربرد آن روزبه‌روز افزایش می‌یابد. زیرا این صفحه‌ساز دارای امکانات گسترده‌ای است و طراحان به کمک آن می‌توانند انواع سایت‌های مختلف را طراحی کنند. مانند طراحی انواع سایت‌های فروشگاهی، شرکتی، خدماتی، پزشکی و … .

در نهایت اگر از کدنویسی خسته شده‌اید و حوصله‌‌ی کدهای خشک و بی‌روح را ندارید، می‌توانید با المنتور دست به طراحی سایت بزنید. ضمن این‌که این افزونه این امکان را به طراحان تازه‌وارد نیز می‌دهد تا با ذوق و قریحه اقدام به طراحی سایت کنند. بدون شک المنتور در طراحی سایت‌های وردپرسی انقلاب بزرگی به پا کرد و چند قدم سایت‌های وردپرسی را به جلو برد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *