با توجه به رشد و گسترش اینترنت، امروزه افراد ترجیح می‌دهند که بسیاری از کارهای خود را به شکل اینترنتی انجام دهند. یکی از این کارها نوبت‌گیری از پزشکان است. درنتیجه به عنوان یک پزشک، بسیار مهم است که اقدام به طراحی سایت حرفه ای پزشکی کنید و بتوانید در این فضای رقابتی حضور داشته باشید. ما در این مقاله به طور کامل به این موضوع می‌پردازیم.

طراحی سایت پزشکی

اهمیت طراحی سایت پزشکی

طراحی ‌سایت پزشکی یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت یک پزشک یا مرکز درمانی است. امروزه با پیشرفت فناوری و رشد  گسترده اینترنت، دسترسی به اطلاعات پزشکی از طریق وب‌سایت‌ها بسیار آسان است. بنابراین، برخورداری از یک وب‌سایت پزشکی مناسب و کارآمد امری ضروری و حیاتی برای هر پزشک و مرکز درمانی است.

باتوجه به گستردگی اینترنت، افراد و بیماران تلاش می‌کنند تا در مورد بیماری خود اطلاعات کاملی از طریق اینترنت به دست آورند. بدون شک افراد ترجیح می‌دهند که اطلاعات موردنظر خود را از منابع معتبر به دست آورند. پس شما به عنوان پزشکی توانمند می‌توانید با طراحی سایت پزشکی، این اطلاعات را در اختیار بیماران قرار دهید. علاوه‌براین امروزه اینترنت راهی برای جست‌وجو درباره‌‌ی پزشکان متخصص است. از این‌رو لازم است تا به عنوان پزشک متخصص در اینترنت نیز فعال باشید و خود را به بهترین شکل معرفی کنید. بدون شک در چنین حالتی بیماران به شما بیش‌تر اعتماد می‌کنند. در نهایت نیز با برخورداری از سایت می‌توانید امکان نوبت‌گیری آنلاین را نیز برای بیماران خود فراهم کنید.

مزایای طراحی سایت پزشکی

مهم‌ترین مزیت‌هایی طراحی سایت پزشکی شامل موارد زیر است:

طراحی وب سایت پزشکی

ضرورت طراحی سایت پزشکی

در این بخش به مهم‌ترین دلایل طراحی سایت پزشکی می‌پردازیم.

طراحی سایت پزشکی

• ایجاد رسانه‌ی شخصی و برندسازی در حوزه تخصصی

بدون شک شما به عنوان پزشک متخصص، مراجعین و بیماران خاص خود را دارید که شما را به افراد دیگر نیز معرفی می‌کنند. ولی با این‌حال هنوز افراد بسیار زیادی از وجود شما خبر ندارند. این در حالی است که امروزه اینترنت این فرصت را به شما می‌دهد که خود را به افراد بیش‌تری معرفی کنید. از طریق طراحی سایت پزشکی این امر امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با ارائه‌ی مقالات علمی پاسخ بسیاری از سوالات بیماران را بدهید و در نهایت سطح دانش و تخصص خود را به آن‌ها نشان دهید. ضمن این‌که با ایجاد بخش نظرسنجی در سایت خود بیماران سابق شما می‌توانند درباره‌ی شما نظر دهند. قطعا این نظرات برای مراجعه‌ی بیماران جدید به مطب شما بسیار تاثیرگذار هستند. درواقع با طراحی سایت استاندارد می‌توانید برند خود را بسازید و به این شکل خودتان را به افراد جدید معرفی کنید. ضمن این‌که با ارائه‌ی محتوای مناسب، موتورهای جست‌وجوگر گوگل سایت شما را به عنوان سایتی فعال می‌شناسد و رتبه‌ی بهتری به سایت شما اختصاص می‌دهند. 

• معرفی تخصص و خدمات خود

به عنوان یک پزشک باید بتوانید به خوبی تخصص و خدماتی که ارائه می‌دهید را به افراد معرفی کنید. درواقع شما به عنوان پزشک، دارای تخصص خاصی هستید و در حوزه‌ی تخصصی خود به ارائه‌ی خدمات خاصی می‌پردازید که باید افراد آن‌ها را بشناسند. برای مثال به عنوان پزشک زیبایی و پوست و مو باید انواع خدماتی که ارئه می‌دهید را به بیماران معرفی کنید. یا اگر روان‌شناس و روان‌پزشک هستید باید حوزه‌ی تخصصی و روشی که با آن به حل مشکل مراجعان خود می‌پردازید را معرفی کنید. در چنین حالتی افراد به طور کامل با تخصص و شیوه‌ی کار و خدماتی که ارائه می‌دهید آشنا می‌شوند و تصمیم‌گیری برای آن‌ها راحت‌تر می‌شود. بدون شک همه‌ی این کارها از طریق سایت امکان‌پذیر است.

• افزایش تعامل با بیماران و پاسخ‌دهی به سوالات آن‌ها

با طراحی بخش پرسش و پاسخ در سایت خود می‌توانید پاسخ برخی سوالات بیماران خود را بدهید. درواقع همان‌طور که خودتان بهتر می‌دانید، برخی مشکلات نیازی به حضور در مطب ندارند و می‌توانید آن‌ها را از راه دور حل کنید. با این کار تعامل شما با بیماران‌تان افزایش می‌یابد و آن‌ها به شما اعتماد می‌کنند. دراین‌صورت برای درمان بیماری خود ترجیح می‌دهند به مطب شما مراجعه کنند.

• ارائه‌ی آدرس مطب و اطلاعات تماس

بسیاری از افراد با شما از طریق دیگران و یا رسانه‌های جمعی آشنا می‌شوند ولی شماره تماس و آدرس مطب شما را ندارند. بدون شک اولین کاری که این افراد می‌کنند جست‌وجوی نام شما در گوگل و دستیابی به آدرس شما است. برای این‌که جست‌وجوی کاربران نتیجه بدهد باید در وب‌سایت خود اطلاعات آدرس و تماس خود را قرار دهید. در غیر این صورت امکان این‌که هم‌چنان گمنام باقی بمانید بسیار زیاد است.

انواع سایت‌های پزشکی

در این بخش به مهم‌ترین سایت‌هایی که در حوزه پزشکی طراحی می‌شوند می‌پردازیم:

  • پزشکی
  • دندان‌پزشکی
  • پوست و زیبایی
  • روان‌شناسی و روان‌پزشکی
طراحی سایت پزشکی

پزشکی

منظور از سایت پزشکی شامل سایتی است که برای انواع تخصص‌های پزشکی قابل طراحی باشد. در این حالت چندان فرقی نمی‌کند که متخصص قلب و عروق باشید یا متخصص مغز و اعصاب. چه متخصص کودکان باشید و چه متخصص ریه، به هرحال به عنوان پزشک متخصص نیاز به معرفی خود و تخصص‌تان دارید. بدون شک با طراحی سایت پزشکی قدم مهمی در این راه بر می‌دارید.

دندان پزشکی

به عنوان دندان‌پزشک می‌توانید با طراحی سایت مناسب، خود و تخصص‌تان را معرفی کنید. شما می‌توانید از طریق سایت‌تان انواع خدماتی که ارائه می‌دهید را معرفی کنید. برای مثال می‌توانید به معرفی خدماتی مانند ایمپلنت، لمینت، ترمیم، بلیچنگ، روکش و … بپردازید. همچنین با تهیه و انتشار عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت می‌توانید توانایی خود را در حرفه‌ی خود به نمایش بگذارید.  

پوست و زیبایی

شاید طراحی وب‌سایت برای هیچ حوزه‌ی پزشکی دیگری مانند حوزه پوست و زیبایی مهم نباشد. زیرا این حوزه به طور مستقیم با ظاهر و زیبایی ارتباط دارد. به همین دلیل طراحی وب‌سایتی شکیل و زیبا و منحصربه‌فرد نقش بسیار زیادی در جلب اعتماد افراد دارد. به نوعی شما با طراحی سایتی ساده و زیبا از عملکرد خود سخن می‌گویید. البته که لازم است تا نمونه کارهای خود را در سایت‌تان قرار دهید تا افراد بتوانند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند.

روان‌شناسی و روان‌پزشکی

از دیگر حوزه‌های پزشکی که نیاز به طراحی سایت دارد، روان‌پزشکی است. شما به عنوان درمان‌گر روح و روان، نیاز به بستری دارید تا از طریق آن خودتان، حوزه کاری و روش درمان‌تان را معرفی کنید. اصولا روان‌شناسان و درمان‌گران در یک حوزه‌ی خاص مانند خانواده، کودک، زوج‌درمانی و … تخصص دارند. علاوه‌بر این با توجه به نوع رویکردی که هر درمان‌گر دارد، روش مداخله و درمان نیز متفاوت می‌شود. به همین دلیل لازم است تا از طریق سایت شخصی خود و یا کلینیکی که در آن فعالیت می‌کنید به معرفی خود و تخصص خود بپردازید. زیرا در غیر این صورت افراد کم‌تر به شما اعتماد می‌کنند.

بخش‌های مهم سایت پزشکی

هر سایت پزشکی دارای بخش‌های مهمی است که باید هنگام طراحی سایت پزشکی به آن‌ها توجه شود. بدون شک این بخش‌ها نقش بسیار مهمی در معرفی شما به عنوان یک متخصص پزشکی دارد. ضمن این‌که شیوه درمان و نمونه‌کارهای شما را نیز نشان می‌دهد. مهم‌ترین بخش‌های سایت پزشکی شامل موارد زیر است:

طراحی سایت شرکتی

با توجه به آن‌چه که شرح آن رفت، بدون شک متوجه اهمیت طراحی سایت پزشکی شدید. از این‌رو به عنوان یک پزشک متخصص و توانمند بهتر است که از شیوه‌های نوین برای معرفی خود استفاده کنید. امروزه سایت‌های خاصی وجود دارند که اطلاعات پزشک‌های مختلف را ارائه می‌دهند. با این‌حال بهتر است که خود شما اقدام به طراحی سایت شخصی کنید. زیرا با برخورداری از سایت شخصی سریع‌تر شناخته می‌شوید. در این راستا لازم به ذکر است که شرکت پدیده داده‌پردازان آماده‌ی کمک به شما برای طراحی وب‌سایت حرفه‌ای است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *